منتديات التحاليل الطبية

أول موقع ومنتدى عربى ومصرى متخصص فى التحاليل الطبية
 
الرئيسيةالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 نتيجة التحليل للشباب والبنات في معمل تحاليل

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
نهى سيد
قسم أبحاث بنك الدم
avatar

انثى عدد الرسائل : 505
العمر : 34
الوظيفة : اخصائي تحاليل طبية
المؤهل : بكالوريوس علوم
محل الاقامة : القاهرة
تقيم النشاط :
0 / 1000 / 100

الالتزام بالقوانيين :
100 / 100100 / 100

تاريخ التسجيل : 15/01/2008

مُساهمةموضوع: نتيجة التحليل للشباب والبنات في معمل تحاليل   الخميس 28 أغسطس - 10:03

نتيجة التحليل للبنات و الشباب فى معمل تحاليل



تم ادخـــال عنصرين من البنات ومن الشباب الى معمل التحليـــل.. تعالــــوا نشوف النتيجـــه..



اسم العنصر : الشاب

الخواص الفيزيائية ...


# يتجمد عقله اذا شاف بنت وخصوصاً حلوه .........

# يتصبب عرقاً اذا واعد بنت وجاب معه صديقه اللي احلى منه .........

# ينكمش خوفاً لوشاف اهل البنت ..........

# شديد حلاوة السان وشديد مرارة القلب .........

الخواص الكميائية:


# يصدأ لو البنت ما أعطتة وجه ..........

# يتأكسد لو حب بنت أذكى منه (أكيد بتكون اذكى منه)......

# عضو خامل جداً وليس له اي دور في الحياة .......

#يتحلل إلى عنصر الهيليوم وثاني اكسد الكربون إذ البنت أعطتة نص
وجه..

# إذ اتحد مع عنصر فلزي اخر فإنه يسبب انفجارا هائلا ..

# عنصر لا تدور حوله الاكترونات(البنات) لذلك هو الي بدور حولهااااا..

# عنصر مش حلو بس بخلي نفسه حلووو ازاى ؟ يعني* أسألوا

الصالونات .......



*** تحذيـــر: ***


عنصر ممنوع الاقتراب منه فهو مثل الأفعى ناعم الملمس سمه قاتل .......



اسم العنصر: الـبـنـت


الخواص الفيزيائية:


1. يصل لدرجة الغليان لأتفه الأسباب.

2. يمكن أن يتجمد في أي وقت.

3. يذوب بسهولة عند معاملته بالشكل اللائق.

4. شديد المرارة إذا لم يستعمل بالطريقة الصحيحة

الخواص الكيميائية


1-عضو نشط جدا

2-غيرمستقر

يملك حساسيه قويه للذهب و البلاتين والأحجار الكريمة


4. عنيف إذا ترك وحيداً.

5. قابل لامتصاص كمية هائلة من الطعام الدسم.

6. يتحول إلى اللون الأحمر عند وضعه بجانب عنصراً مشابهاً أكثر جمالاً.

7. يتميز بصفات جمالية تؤهله لأن يصلح للزينة في أي مكان.

8. محفز مثالي للحصول على الثروة.

9. افضل العناصر المبددة للدخل التي عرفت حتى الآن.




*****تحذير****

قابل للانفجار إذا وضع في مأزق.

_________________
ومامن كاتب إلاسيفنى ويبقي الدهر ماكتبت يداه
فلاتكتب بكفك غير شيء يسرك في القيامة أن تراه


سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
aly 0mer
وسام التقدير للنشاط والتميز
وسام التقدير للنشاط والتميز
avatar

ذكر عدد الرسائل : 544
العمر : 34
الوظيفة : عالم كيميائي بالادارة المركزية للمعامل بوزارة الصحه المصرية
المؤهل : دبلومة كيمياء حيوية وتحليلية
محل الاقامة : القاهرة
تقيم النشاط :
80 / 10080 / 100

الالتزام بالقوانيين :
100 / 100100 / 100

تاريخ التسجيل : 13/01/2008

مُساهمةموضوع: رد: نتيجة التحليل للشباب والبنات في معمل تحاليل   الخميس 28 أغسطس - 14:07

منتهي التحامل علي الشباب
مشكور موضوعك يا دكتور نهي


اسمحي لي بالزيادة لاقول
نتائج التحاليل الطبيه المعمليه لنفس الشاب

التحليل
النتيجه
التشخيص
سكر في الدم
عالي قوي
دمه خفيف
وظائف الكبد
عالية قوي
مرارته مفقوعه من اللي شافه منها
وظائف الكلي
مظبوطه
بيشرب سوائل كتير وخصوصا لما يكون معاها عشان بيعزمها كل شوية علي كانز
ملف الدهون
نتايجه عاليه حبتين
برضه من اكل المطاعم اللي بيعزمها فيها كل شوية
تحليل البول
مش فيه غير الصفرا اللي عاليه
عشان قلنا ان الراجل مرارته مفقوعه



ياتري هتكون ايه نتيجه التحاليل دي عن البنت
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
شهد شريف

المشرف العام

انثى عدد الرسائل : 1478
العمر : 36
الوظيفة : *************
المؤهل : ************
محل الاقامة : ************
تقيم النشاط :
90 / 10090 / 100

الالتزام بالقوانيين :
100 / 100100 / 100

تاريخ التسجيل : 02/07/2008

مُساهمةموضوع: رد: نتيجة التحليل للشباب والبنات في معمل تحاليل   الخميس 28 أغسطس - 16:39

شكرااا دكتورة نهى


دكتورعلي ابقى قابلني لو بنت رح تطلع في الشب

اكيد ما رح ترضى بواحد ما عنده دم

وعنده سكر

وكماااااااااااااااااااان خربان والمرارة عنده مضروبة

وما اتقلش بيعزم

صح بيعزم والبنت هي اللي ابتدفع

من عمرها مش كفاية تقبل تقعد معاااااااااااااااااه






د علي هذا كل من قبيل الفكاهة

وكل الاحترام لكل الشباب
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
نهى سيد
قسم أبحاث بنك الدم
avatar

انثى عدد الرسائل : 505
العمر : 34
الوظيفة : اخصائي تحاليل طبية
المؤهل : بكالوريوس علوم
محل الاقامة : القاهرة
تقيم النشاط :
0 / 1000 / 100

الالتزام بالقوانيين :
100 / 100100 / 100

تاريخ التسجيل : 15/01/2008

مُساهمةموضوع: رد: نتيجة التحليل للشباب والبنات في معمل تحاليل   الخميس 28 أغسطس - 17:18



شكرا دكتور علي وشكرا لكي دكتورة شهد
اولا مافيش تحامل ولا حاجة علي الشباب يادكتور علي كل ده من باب الفكاهة والمرح
-----والا المكتوب ع البنات ده مدح فيهم والا
ما تزعلش يادكتور علي انت اللي
من نتيجة تحليلك وجدت عنده السكر والصفراء وظائف الكبد عالية
يلا ربنا يشفيه







نهي 2008 كتب:

نتيجة التحليل للبنات و الشباب فى معمل تحاليل



تم ادخـــال عنصرين من البنات ومن الشباب الى معمل التحليـــل.. تعالــــوا نشوف النتيجـــه..



اسم العنصر : الشاب

الخواص الفيزيائية ...


# يتجمد عقله اذا شاف بنت وخصوصاً حلوه .........

# يتصبب عرقاً اذا واعد بنت وجاب معه صديقه اللي احلى منه .........

# ينكمش خوفاً لوشاف اهل البنت ..........

# شديد حلاوة السان وشديد مرارة القلب .........

الخواص الكميائية:


# يصدأ لو البنت ما أعطتة وجه ..........

# يتأكسد لو حب بنت أذكى منه (أكيد بتكون اذكى منه)......

# عضو خامل جداً وليس له اي دور في الحياة .......

#يتحلل إلى عنصر الهيليوم وثاني اكسد الكربون إذ البنت أعطتة نص
وجه..

# إذ اتحد مع عنصر فلزي اخر فإنه يسبب انفجارا هائلا ..

# عنصر لا تدور حوله الاكترونات(البنات) لذلك هو الي بدور حولهااااا..

# عنصر مش حلو بس بخلي نفسه حلووو ازاى ؟ يعني* أسألوا

الصالونات .......



*** تحذيـــر: ***


عنصر ممنوع الاقتراب منه فهو مثل الأفعى ناعم الملمس سمه قاتل .......



اسم العنصر: الـبـنـت


الخواص الفيزيائية:


1. يصل لدرجة الغليان لأتفه الأسباب.

2. يمكن أن يتجمد في أي وقت.

3. يذوب بسهولة عند معاملته بالشكل اللائق.

4. شديد المرارة إذا لم يستعمل بالطريقة الصحيحة

الخواص الكيميائية


1-عضو نشط جدا

2-غيرمستقر

يملك حساسيه قويه للذهب و البلاتين والأحجار الكريمة


4. عنيف إذا ترك وحيداً.

5. قابل لامتصاص كمية هائلة من الطعام الدسم.

6. يتحول إلى اللون الأحمر عند وضعه بجانب عنصراً مشابهاً أكثر جمالاً.

7. يتميز بصفات جمالية تؤهله لأن يصلح للزينة في أي مكان.

8. محفز مثالي للحصول على الثروة.

9. افضل العناصر المبددة للدخل التي عرفت حتى الآن.




*****تحذير****

قابل للانفجار إذا وضع في مأزق.

_________________
ومامن كاتب إلاسيفنى ويبقي الدهر ماكتبت يداه
فلاتكتب بكفك غير شيء يسرك في القيامة أن تراه


سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
رحاب فوزى
وسام التقدير للنشاط والتميز
وسام التقدير للنشاط والتميز
avatar

انثى عدد الرسائل : 323
العمر : 28
الوظيفة : student in faculty of science
المؤهل : scientific student
محل الاقامة : cairo
تقيم النشاط :
0 / 1000 / 100

الالتزام بالقوانيين :
100 / 100100 / 100

تاريخ التسجيل : 14/01/2008

مُساهمةموضوع: رد: نتيجة التحليل للشباب والبنات في معمل تحاليل   الجمعة 29 أغسطس - 0:26

موضوع حلو جدا ودمه خفيف وبيصف الحقائق بالظبط وفعلا ربنا يشفى كل الشباب
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
aly 0mer
وسام التقدير للنشاط والتميز
وسام التقدير للنشاط والتميز
avatar

ذكر عدد الرسائل : 544
العمر : 34
الوظيفة : عالم كيميائي بالادارة المركزية للمعامل بوزارة الصحه المصرية
المؤهل : دبلومة كيمياء حيوية وتحليلية
محل الاقامة : القاهرة
تقيم النشاط :
80 / 10080 / 100

الالتزام بالقوانيين :
100 / 100100 / 100

تاريخ التسجيل : 13/01/2008

مُساهمةموضوع: رد: نتيجة التحليل للشباب والبنات في معمل تحاليل   الجمعة 29 أغسطس - 9:06

بعد ما خلصو التحاليل دخلو علي قسم الاشعه والفحص الفسيولوجي

وكانت النتئج كالتالي

الشاب + عظام هشه لينه = شاب ضعيف

الشاب + عضلات ضعيفه = شاب مالوش لازمة

الشاب + تكتلات دهون (( deposeted Fats )) = شاب بكبوظة

شاب + عظم حوض مفكك = شاب مش مظبوط

شاب + عقل خفيف يكاد يكون معدوم = شاب مطيور



عظام هشة لينة + عضلات ضعيفه + تكتلات للدهون + عظم حوض مفكك + عقل خفيف يكاد يكون معدوم + بني ادم
= فتــــــــــــــــــــــــــــــــــاة

:ضحكة:
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
شهد شريف

المشرف العام

انثى عدد الرسائل : 1478
العمر : 36
الوظيفة : *************
المؤهل : ************
محل الاقامة : ************
تقيم النشاط :
90 / 10090 / 100

الالتزام بالقوانيين :
100 / 100100 / 100

تاريخ التسجيل : 02/07/2008

مُساهمةموضوع: رد: نتيجة التحليل للشباب والبنات في معمل تحاليل   الجمعة 29 أغسطس - 9:20

د علي بوجهة نظر تانية كلامك صحيح

بهذا الشكل تكون الفتاة جزءا من الشاب

والشاب جزءا منها

الصفات متشابهة وكل منهما يكمل الاخر



انه سؤال عقيم ان نسأل من افضل الشاب ام الفتاة


وبكل بساطة ممكن احدهما يقول للاخر:

انا السكر وانت الشاي

صحيح انا امحليك

بس انت امدوبني فيك


مين قال
مين يسمع
مش مهم انا اعتقد ان كلا منهما بكمل الاخر

الاول ذائب

والثاني مذيب
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
aly 0mer
وسام التقدير للنشاط والتميز
وسام التقدير للنشاط والتميز
avatar

ذكر عدد الرسائل : 544
العمر : 34
الوظيفة : عالم كيميائي بالادارة المركزية للمعامل بوزارة الصحه المصرية
المؤهل : دبلومة كيمياء حيوية وتحليلية
محل الاقامة : القاهرة
تقيم النشاط :
80 / 10080 / 100

الالتزام بالقوانيين :
100 / 100100 / 100

تاريخ التسجيل : 13/01/2008

مُساهمةموضوع: رد: نتيجة التحليل للشباب والبنات في معمل تحاليل   الجمعة 29 أغسطس - 12:03

دكتور شهد
بارك الله فيكي وجزاكي خيرا

بالطبع كلاهما مكمل للأخر
ولا تستقيم الحياة بوجود طرف واحد دون الطرف الاخر
علاقة تكافليه متكافئة وجود أحدهما لا ينقص من حتميه وجود الاخر
بغض النظر عن قيمه ومكانه كل منهما ودرجته
النظرة المستقيه للامر تحتم علينا الإعتراف بأن طرف واحد دون الأخر لا تعني إلا العدم

كلنا متفقين في وجهات النظر
لو وجد الموضوع في أي قسم اخر غير الترفيهي كانت الرؤيه والردود ستختلف
ولكن الردود هنا والموضوع قائم علي الجدل الأزلي بين الرجل والمرأة في صورة ترفيهيه تبعث إلي النفوس بعضا من روح المرح التي نحتاج إليها من وقت لأخر

مشكور إهتمامك بالرد د شهد

وعلي فكرة
شاب واحد أفضل من ألف فتاة
كول
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
نهى سيد
قسم أبحاث بنك الدم
avatar

انثى عدد الرسائل : 505
العمر : 34
الوظيفة : اخصائي تحاليل طبية
المؤهل : بكالوريوس علوم
محل الاقامة : القاهرة
تقيم النشاط :
0 / 1000 / 100

الالتزام بالقوانيين :
100 / 100100 / 100

تاريخ التسجيل : 15/01/2008

مُساهمةموضوع: رد: نتيجة التحليل للشباب والبنات في معمل تحاليل   الأحد 31 أغسطس - 13:05

شكرا لمروك دكتورة رحاب
وشكرا لمروك دكتورة شهد
وشكرا للك دكتور علي
شاب واحد افضل من الف فتاة
مش شايف ان ده كتير اوي

لو وجد الموضوع في أي قسم اخر غير الترفيهي كانت الرؤيه والردود ستختلف
ولكن الردود هنا والموضوع قائم علي الجدل الأزلي بين الرجل والمرأة في صورة ترفيهيه تبعث إلي النفوس بعضا من روح المرح التي نحتاج إليها من وقت لأخر

ماذا تقصد بها
هو ده المنتدي المناسب للموضوع ده موضوع ترفيهي ولا يمد للواقع بشء لو كان يمد لم تكتب ان
شاب واحد افضل من الف فتاة
يوجد فتيات كثيرة افضل من شباب
علي ما اعتقد ان ممكن تكون لاحظت ده بنفسك
وشكرا علي ردودك مره اخري دكتور علي
لكن ما تكونش انت متحامل اوي كدة علينا

_________________
ومامن كاتب إلاسيفنى ويبقي الدهر ماكتبت يداه
فلاتكتب بكفك غير شيء يسرك في القيامة أن تراه


سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
محمود احمد السيد عز العرب
عضو
عضو
avatar

ذكر عدد الرسائل : 43
العمر : 30
الوظيفة : كيميائى بالشركه القابضه لمياه الشرب
المؤهل : B.Sc+Analytical Biochemistry Diploma
محل الاقامة : Egypt sohag or tanta
تقيم النشاط :
0 / 1000 / 100

الالتزام بالقوانيين :
100 / 100100 / 100

تاريخ التسجيل : 22/09/2009

مُساهمةموضوع: رد: نتيجة التحليل للشباب والبنات في معمل تحاليل   الثلاثاء 1 ديسمبر - 19:23

ملااحظ ان كل واحد كتب الى حسه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
اميره محمود محمد
عضو
عضو
avatar

انثى عدد الرسائل : 52
العمر : 31
الوظيفة : كيميائيه
المؤهل : بكالوريوس علوم(كيمياء)+دبلومه ميكروبيولوجيا تطبيقيه
محل الاقامة : سوهاج
تقيم النشاط :
0 / 1000 / 100

الالتزام بالقوانيين :
100 / 100100 / 100

تاريخ التسجيل : 11/08/2010

مُساهمةموضوع: رد: نتيجة التحليل للشباب والبنات في معمل تحاليل   الأحد 15 أغسطس - 1:26

كل واحد بتحامل ضد الجنس الاخر
بس لو جينا للحق الاحسن والاوحش دي حاجه نسبيه بتختلف من انسان لتاني مش موضوع شاب وبنت
وتقبلوا رأي المتواضع
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
نهلة فتحى محمود
عضو نشيط
عضو نشيط
avatar

انثى عدد الرسائل : 217
العمر : 30
الوظيفة : أخصائية تحاليل طبية باحدى المستشفيات
المؤهل : بكالوريوس علوم +دبلومة بيو
محل الاقامة : مصر _ سوهاج
تقيم النشاط :
0 / 1000 / 100

الالتزام بالقوانيين :
100 / 100100 / 100

تاريخ التسجيل : 30/09/2009

مُساهمةموضوع: رد: نتيجة التحليل للشباب والبنات في معمل تحاليل   الإثنين 16 أغسطس - 22:38

يا د"أميرة كل ده هزار

على رأى المثل

صحيح أنا السكر وانت الشاى

بس أنت اللى محلينى وانت اللى مدوبنى فيك

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
اميره محمود محمد
عضو
عضو
avatar

انثى عدد الرسائل : 52
العمر : 31
الوظيفة : كيميائيه
المؤهل : بكالوريوس علوم(كيمياء)+دبلومه ميكروبيولوجيا تطبيقيه
محل الاقامة : سوهاج
تقيم النشاط :
0 / 1000 / 100

الالتزام بالقوانيين :
100 / 100100 / 100

تاريخ التسجيل : 11/08/2010

مُساهمةموضوع: رد: نتيجة التحليل للشباب والبنات في معمل تحاليل   الإثنين 16 أغسطس - 23:51

السلام عليكم
اولا : رمضان كريم وكل سنه وحضرتك طيبه يادكتوره نهله
انا عارفه طبعا يادكتوره نهله ان ده هزار بس الموضوع ده موجود بجد
فحبيت اوضح رأيي فيه
وسعيده جدا بأهتمامك دكتوره وياريت نكون علي تواصل في مواضيع تانيه
وتقبلي فائق احترامي
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
نهلة فتحى محمود
عضو نشيط
عضو نشيط
avatar

انثى عدد الرسائل : 217
العمر : 30
الوظيفة : أخصائية تحاليل طبية باحدى المستشفيات
المؤهل : بكالوريوس علوم +دبلومة بيو
محل الاقامة : مصر _ سوهاج
تقيم النشاط :
0 / 1000 / 100

الالتزام بالقوانيين :
100 / 100100 / 100

تاريخ التسجيل : 30/09/2009

مُساهمةموضوع: رد: نتيجة التحليل للشباب والبنات في معمل تحاليل   الثلاثاء 17 أغسطس - 18:01

و حضرتك طيبة د"أميرة

و أكيد هنكون فيه تواصل فى مواضيع تانية و ده شئ يسعدنى جدااااااااا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
اميره محمود محمد
عضو
عضو
avatar

انثى عدد الرسائل : 52
العمر : 31
الوظيفة : كيميائيه
المؤهل : بكالوريوس علوم(كيمياء)+دبلومه ميكروبيولوجيا تطبيقيه
محل الاقامة : سوهاج
تقيم النشاط :
0 / 1000 / 100

الالتزام بالقوانيين :
100 / 100100 / 100

تاريخ التسجيل : 11/08/2010

مُساهمةموضوع: رد: نتيجة التحليل للشباب والبنات في معمل تحاليل   الأربعاء 18 أغسطس - 14:55

انا الاسعد والله يادكتوره
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
 
نتيجة التحليل للشباب والبنات في معمل تحاليل
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتديات التحاليل الطبية :: الأقسام العامة :: منتدى المواضيع الترفيهية-
انتقل الى: