منتديات التحاليل الطبية

أول موقع ومنتدى عربى ومصرى متخصص فى التحاليل الطبية
 
الرئيسيةالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 New Hemoglobin Type Discoveredاكتشاف نوع جديد من الهيموجلوبين

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
Dr ehab
المشرف الأكاديمي العام
المشرف الأكاديمي العام
avatar

ذكر عدد الرسائل : 1520
العمر : 50
الوظيفة : Dr in Biochemistry-Mansoura University
المؤهل : PhD in Biochemistry
محل الاقامة : Damietta
تقيم النشاط :
100 / 100100 / 100

الالتزام بالقوانيين :
100 / 100100 / 100

تاريخ التسجيل : 26/09/2007

مُساهمةموضوع: New Hemoglobin Type Discoveredاكتشاف نوع جديد من الهيموجلوبين   الجمعة 21 مارس - 20:18

New Hemoglobin Type Discovered By Bonn Scientists
Main Category: Blood / Hematology
Also Included In: Biology / Biochemistry; Cardiovascular / Cardiology
Article Date: 18 Mar 2008 - 5:00 PDT
==============================================
Scientists at the University of Bonn have discovered a new rare type of haemoglobin. Haemoglobin transports oxygen in the red blood corpuscles. When bound to oxygen it changes colour. The new haemoglobin type appears optically to be transporting little oxygen. Measurements of the blood oxygen level therefore present a similar picture to patients suffering from an inherited cardiac defect. After examining two patients, the scientists now understand that the new type of haemoglobin distorts the level of oxygen measured. The scientists have named the type 'Haemoglobin Bonn'. They have published their discovery in the current issue of the scientific journal Clinical Chemistry.

Haemoglobin transports oxygen to the body's cells and in return picks up carbon dioxide there. In doing so it changes colour. With an optical measuring instrument, known as a pulse oximeter, you can therefore measure whether there is enough oxygen present in the blood. The cause of anoxia can be an inherited cardiac defect, for example.

This was also the tentative diagnosis in the case of a four-year-old boy who was admitted to the Paediatric Clinic of the Bonn University Clinic. However, after a thorough examin-ation, the paediatricians Dr. Andreas Hornung and his colleagues did not find any cardiac defect. A low saturation of oxygen had also been previously found in the blood of the boy's 41-year-old father, again without apparent signs of a cardiac defect.

Dr. Berndt Zur from Professor Birgit Stoffel-Wagner's team at the Institute of Clinical Chemistry and Pharmacology examined the boy's and the father's haemoglobin. He eventually realised that they were dealing with a new type of the blood pigment. 'The pulse oximeter is put on a finger as a clip and X-rays it with infrared radiation,' he explains. 'Haemoglobin absorbs infrared light in the absence of oxygen. The lower the content of oxygen in the blood, the less light penetrates the finger and reaches the sensor of the oximeter.' But Haemoglobin Bonn absorbs a bit more infrared light than normal oxygen saturated haemoglobin, even when combined with oxygen. 'That's why, at first, we did not understand why the patients did not have any particular health problems,' Dr. Zur says.

Every human has two main heart ventricles. One pumps the blood through the arteries to the lungs, where the haemoglobin releases the carbon dioxide and takes on oxygen. The other one pumps the blood which is saturated with oxygen from the lungs to every cell in the body. Both ventricles must be separated by a wall in the heart, so that the oxygen-rich blood does not mix with the anoxaemic blood. But some people have a hole in this septum. In such cases, the pulse oximeter shows anoxia. Doctors therefore see this as a sign of a cardiac defect. Another cause is what is known as the Apnoea Syndrome. In the patients affected, breathing can cease for more than a minute. That is why the father of the 4-year-old received oxygen treatment at nights for some time. 'If we had known about Haemoglobin Bonn before, father and son could have been spared the fear of a cardiac defect or the Sleep Apnoea Syndrome,' Dr. Zur explains.


===================================

العلماء في جامعة بون قد اكتشف نوع جديد نادرة من الهيموغلوبين. الهيموغلوبين نقل الاوكسجين في كريات الدم الحمراء. عندما ملزمة الاكسجين فهو يغير اللون. الهيموغلوبين النوع الجديد يبدو بصريا الى ان نقل الاوكسجين قليلا. قياسات من مستوى الاكسجين في الدم ومن ثم يقدم صورة مماثلة للمرضى الذين يعانون من امراض القلب ورثت العيب. وبعد دراسة اثنين من المرضى ، والعلماء الآن أن نفهم ان النوع الجديد من الهيموغلوبين يشوه قياس مستوى الاوكسجين. فان العلماء قد سميت نوع 'الهيموغلوبين بون'. فقد نشرت اكتشافها في العدد الحالي من المجله العلميه الكيمياء السريريه.

الهيموغلوبين نقل الاوكسجين الى خلايا الجسم وفي العودة بانتقاء ثاني اكسيد الكربون هناك. وبذلك فهو يغير اللون. مع أداة قياس بصري ، المعروفة باسم نبضه oximeter ، يمكنك بالتالي قياس ما إذا كان هناك ما يكفي من الاوكسجين في هذا الدم. قضية anoxia يمكن ان تكون موروثة القلب عيب ، على سبيل المثال.

وكان هذا ايضا هو التشخيص المبدئي في حالة اربع سنوات صبي يبلغ من العمر الذين كان لهم بالدخول الى عيادة للاطفال من مستشفى جامعة بون. ومع ذلك ، وبعد دراسة مستفيضه للexamin - ation ، اطباء الاطفال الدكتور اندرياس hornung وزملاءه لم يجدوا اي خلل في القلب. منخفض تشبع الاكسجين كما تم العثور عليها فى وقت سابق من دم الصبى 41 عاما) الأب ، ومرة اخرى دون ان تظهر دلائل على وجود خلل في القلب.

الدكتور berndt زور من الاستاذ بيرجيت stoffel - واغنر فريق في معهد الكيمياء ، وعلم الصيدله السريريه درس الصبي والاب الهيموغلوبين. وقال انه في النهاية أدرك أنهم يتعاملون مع نوع جديد من الدم الصباغ. 'نبض oximeter هو وضع اصبعه على النحو مقطعا والاشعه السينيه انه مع الاشعه تحت الحمراء ،' وهو ما يفسر. 'الهيموغلوبين يمتص الاشعه تحت الحمراء في ضوء عدم وجود الأكسجين. انخفاض محتوى الاكسجين في الدم ، وأقل ضوء يخترق الاصبع ، وبلغ الاستشعار من oximeter. ' ولكن الهيموغلوبين بون يستوعب اكثر قليلا من المعتاد ضوء الاشعه تحت الحمراء الاكسجين مشبعه الهيموغلوبين ، وحتى عندما يقترن الاوكسجين. 'لهذا السبب ، في بادئ الأمر ، ونحن لا نفهم لماذا مرضي ليس لديها أي مشكلات صحيه معينة ،' يقول الدكتور زور.

كل انسان له قلب البطينات الرئيسيتين. احدى مضخات الدم عبر الشرايين الى الرئتين ، حيث الهيموغلوبين تطلق ثاني اكسيد الكربون ويأخذ على الاكسجين. اما الآخر مضخات الدم الذي هو مشبع الاوكسجين من الرئتين الى كل خلية في الجسم. كلا البطينات يجب ان يفصل بينهما جدار في القلب ، حتى ان الاوكسجين الغنيه الدم لا مزيج مع anoxaemic الدم. ولكن بعض الناس قد ثقب في هذا الحاجز. وفي مثل هذه الحالات ، نبض oximeter يبين anoxia. الاطباء لذا نرى في ذلك علامة على وجود خلل في القلب. وهناك سبب آخر هو ما يطلق عليه متلازمه apnoea. في المرضى المصابين ، في التنفس يمكن ان تتوقف لأكثر من دقيقة واحدة. وهذا هو السبب الاب من العمر 4 أعوام الاوكسجين تلقي العلاج في ليلة لبعض الوقت. 'اذا كنا نعرف عن الهيموغلوبين بون قبل ، والأب والابن يمكن أن يكون بمناي عن الخوف من امراض القلب او عيب apnoea النوم متلازمه ،' يفسر الدكتور زور
Source: Dr. Berndt Zur
University of Bonn

_________________

-------------------------------------
-------------------------------------------------------
***********
---------------------------
د/ايهاب ابو العدب
مدرس الكمياء الحيوية بجامعة المنصورة
---------------------------


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://www.mans.edu.eg
 
New Hemoglobin Type Discoveredاكتشاف نوع جديد من الهيموجلوبين
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» conditional type III
» le texte narratif
» ALL TYPES OF SUTURES
» métamorphisme

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتديات التحاليل الطبية :: منتديات البحث العلمى والعلوم والتكنولوجيا :: قسم البحث العلمى والعلوم والتكنولوجيا-
انتقل الى: